Meld je aan voor gratis tips en inspiratie

voor het versterken van je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei

Gratis inspiratie & tips voor persoonlijke ontwikkeling & professionele groei

Wil je ook maandelijks gratis praktisch toepasbare tips en inspiratie ontvangen voor het versterken van je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei van jezelf, het team en de organisatie?

Naar meer plezier, zelfvertrouwen en succes in je werk en je leven.

Meld je aan!


Al meer dan 4.500 lezers gingen je voor!

Je ontvangt geen 'spam'. Je kunt je op ieder moment afmelden en je e-mailadres wordt niet aan derden gegeven.

 

Testimonial

"Wat kun jij treffend schrijven. Het lijkt wel alsof je columns op mijn situatie zijn geschreven. Bedankt voor de tips en handvatten die ik goed in mijn werk kan gebruiken."
Dirk, projectleider

"Dank je wel voor de columns. Ik stuur ze door aan mijn collega's en we praten erover in het werkoverleg. Het heeft meer onderlinge verbinding en samenwerking tot stand gebracht. Dat wil ik je toch even laten weten."
Helen, teamleider 

"Ik wil je bedanken voor het mogen gebruiken van je columns over persoonlijke ontwikkeling tijdens mijn colleges. Herkenbaar en stof tot nadenken voor iedereen."
Jan, docent hogeschool

Nieuwste columns

leidinggeven, afstand houden, betrokken zijn, emoties van medewerkers

Leidinggeven; Afstand bewaren en toch betrokken blijven

Leidinggeven; hoe om te gaan met de emoties van medewerkers? Als leidinggevende heb ik regelmatig te maken gehad met medewerkers met persoonlijke problemen of die hun verhaal aan mij kwijt wilde, gewoon om hun hart te luchten. In het begin van mijn carrière ging ik daarna zelf ‘leeg en verdrietig’ naar huis, totdat een goede…

leidinggeven, omgaan met weerstand in de groep, weerstand van medewerkers

Help, ik ben leidinggevende en krijg weerstand!

Hoe ga je als leidinggevende om met weerstand in de groep? Je bent leidinggevende en je doet je baan met veel plezier. Je vindt dat een aantal processen op de afdeling efficiënter kunnen en maakt hiervoor een plan. Dat plan presenteer je in het werkoverleg. Tot jouw grote verbazing krijg je alleen maar negatieve reacties…

emoties na ontslag, verwerking van emoties na ontslag, persoonlijke ontwikkeling

Ontslagen worden; vallen en weer opstaan…

Hoe ga je om met je emoties na ontslag? Willem had 10 jaar met hart en ziel bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Hij had altijd plezier in zijn werk gehad, had leuke collega’s en had altijd het gevoel gehad dat hij gewaardeerd werd voor wat hij deed voor het bedrijf. Totdat hij te horen kreeg dat…

Gelijk hebben, klagende klant, respectvol communiceren, effectief communiceren, communiceren met de klant

Heeft een klant altijd gelijk?

Over klachtenbehandeling; begrip tonen is niet hetzelfde als gelijk hebben Mevrouw X. belt. Ze heeft een klacht over haar stofzuiger. Ze is boos, want het is al de derde keer dat ze moet klagen en wanneer de stofzuiger nu eindelijk eens voorgoed gerepareerd wordt.  Dat ze het filter af en toe moet vervangen om ervoor…