Meld je aan voor gratis tips en inspiratie

voor het versterken van je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei

Gratis inspiratie & tips voor persoonlijke ontwikkeling & professionele groei

Wil je ook maandelijks gratis praktisch toepasbare tips en inspiratie ontvangen voor het versterken van je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei van jezelf, het team en de organisatie?

Naar meer plezier, zelfvertrouwen en succes in je werk en je leven.

Meld je aan!


Al meer dan 4.500 lezers gingen je voor!

Je ontvangt geen 'spam'. Je kunt je op ieder moment afmelden en je e-mailadres wordt niet aan derden gegeven.

 

Testimonial

"Wat kun jij treffend schrijven. Het lijkt wel alsof je columns op mijn situatie zijn geschreven. Bedankt voor de tips en handvatten die ik goed in mijn werk kan gebruiken."
Dirk, projectleider

"Dank je wel voor de columns. Ik stuur ze door aan mijn collega's en we praten erover in het werkoverleg. Het heeft meer onderlinge verbinding en samenwerking tot stand gebracht. Dat wil ik je toch even laten weten."
Helen, teamleider 

"Ik wil je bedanken voor het mogen gebruiken van je columns over persoonlijke ontwikkeling tijdens mijn colleges. Herkenbaar en stof tot nadenken voor iedereen."
Jan, docent hogeschool

Nieuwste columns

respectvol een gesprek beeindigen, lastige mensen om mee te praten

Hoe kun je respectvol een gesprek beëindigen?

Mensen met een haakje Herken je dat? Soms kom je iemand tegen, een klant, een collega, een medewerker, die met je begint te praten.Tijdens het gesprek merk je dat die persoon veel energie van je vraagt; door zijn houding, zijn uitstraling, zijn onderwerp van gesprek….. Het lastige is dat hij niet meer loslaat. Hij eist je aandacht op en wil […]

klantvriendelijkheid

Navimo; Hoe ga je om met ontevreden klanten?

Voor een seminar over ‘Klantvriendelijkheid’ voor het bedrijf Navimo heeft Ingrid voorafgaande aan het seminar een artikel geschreven over ‘Heeft een klagende klant altijd gelijk?’ Hier kun je het lezen in 2 delen: Navimo en Navimo2 .

werksfeer, werkplezier, samenwerken, leidinggeven, effectief communiceren

Een slechte werksfeer; wat kun jij eraan doen? 12 tips

Een goede werksfeer voor een betere samenwerking en meer werkplezier Een prettige werksfeer is belangrijk. Niet alleen zorgt het voor een goede onderlinge samenwerking tussen jou en je collega’s op de werkvloer, het verhoogt je werkplezier en de motivatie om elke dag opnieuw het beste uit je zelf te halen. Jij en je collega’s worden […]

verwachtingen managen, leidinggevende, leidinggeven, invloed vergroten, doelen halen

Verwachtingen managen

Verwachtingen managen als leidinggevende; het slechte voorbeeld van de stiefmoeder van Sneeuwwitje Een leidinggevende kondigt een verandering in zijn team aan om de afdeling efficiënter te laten lopen. Hij legt zijn plan uitgebreid uit en vertelt zijn medewerkers wat hij van hen verwacht. Tot zijn verbazing gaan ze na het overleg gewoon weer door alsof er […]