Meld je aan voor gratis tips en inspiratie

voor het versterken van je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei

Gratis inspiratie & tips voor persoonlijke ontwikkeling & professionele groei

Wil je ook maandelijks gratis praktisch toepasbare tips en inspiratie ontvangen voor het versterken van je persoonlijke ontwikkeling en professionele groei van jezelf, het team en de organisatie?

Naar meer plezier, zelfvertrouwen en succes in je werk en je leven.

Meld je aan!


Al meer dan 4.500 lezers gingen je voor!

Je ontvangt geen 'spam'. Je kunt je op ieder moment afmelden en je e-mailadres wordt niet aan derden gegeven.

 

Testimonial

"Wat kun jij treffend schrijven. Het lijkt wel alsof je columns op mijn situatie zijn geschreven. Bedankt voor de tips en handvatten die ik goed in mijn werk kan gebruiken."
Dirk, projectleider

"Dank je wel voor de columns. Ik stuur ze door aan mijn collega's en we praten erover in het werkoverleg. Het heeft meer onderlinge verbinding en samenwerking tot stand gebracht. Dat wil ik je toch even laten weten."
Helen, teamleider 

"Ik wil je bedanken voor het mogen gebruiken van je columns over persoonlijke ontwikkeling tijdens mijn colleges. Herkenbaar en stof tot nadenken voor iedereen."
Jan, docent hogeschool

Nieuwste columns

empathisch luisteren, effectief communiceren, contact

Empathisch luisteren; je gesprekspartner begrijpen

Empathisch luisteren; meer dan actief luisteren Als je laat zien dat hij actief luistert, gebruik je een aantal vaardigheden die ervoor zorgen dat de gesprekspartner weet dat je begrijpt wat hij vertelt. Je laat bijvoorbeeld luistergeluidjes horen, vat samen en stelt nieuwe vragen. Empathisch luisteren gaat een stapje verder en zorgt voor echt contact in […]

communiceren met klagende klanten, communiceren met lastige klanten, klachtbehandeling

Lastige klanten of mensen met lastig klachtgedrag?

Verschillende typen lastig klachtgedrag “Heb je die zeur weer, heeft ie weer een klacht ingediend.”, wordt over de afdeling geroepen, gevolgd door een hartgrondige zucht. Er zijn inderdaad klanten die regelmatig klagen. Mensen die vinden dat zij in hun recht staan, die klagen zodra ze iets niet krijgen waarvan zij vinden dat ze er recht […]

vragen stellen, effectiever communiceren, goed contact met collega

Hoe vragen stellen helpt het contact met je gesprekspartner te verstevigen

Vragen stellen om effectiever te communiceren Of je nu coacht, een produkt wilt verkopen of een gesprek voert met een vriendin, luisteren en vragen kunnen stellen zijn dan belangrijke vaardigheden, want: Je laat zien dat je geïnteresseerd bent in het verhaal van de ander Je verstevigt het contact met je gesprekspartner Je krijgt meer informatie […]

effectief gesprek met de klant, communiceren met de klant, goed gesprek met de klant

Hoe voer je een effectief telefonisch gesprek met de klant?

Tips voor een goed telefonisch gesprek met de klant. Sinds ik een eigen bedrijf heb, word ik regelmatig opgebeld door energieleveranciers, digitale telefoongidsen en andere bedrijven die graag willen verkopen aan startende ondernemers. Ook bel ik zelf regelmatig helpdeskafdelingen op. Dat is logisch. Ik kan me voorstellen dat ondernemers belangstelling kan hebben voor 10 % korting op de energieprijs. Wat ik […]